Sunday, April 25, 2010

HulSel - Apco, Najib, Anwar, Zionist, Palestin....

TAMBAHAN 1PTG

Anwar Ibrahim baru kata ni dalam satu nota kepada penyokong kenapa beliau akan teruskan perjuangan. Saya setuju 100 peratus:
“The economy is lagging, jobs are scarce and our education system remains mediocre at best.”
 
Pada saya, inilah yang semua harus perjuangkan. 
Termasuk di Temasek Darul-tak-ada-by-election.
 
-----------------------------------------------
 
Saya baru menulis komen di salah satu blog pujaan saya, ~penarik beca oleh Pak Bakaq.
Saya tak kenal dan tak pernah jumpa beliau, tapi beliau pernah letakkan komen dalam blog saya bahawa keluarganya pun suka nonton filem Bollywood, jadi ada pertalian kuat lah tu!
Pak Bakaq, penyokong kuat Pas, gemar sungguh mention Apco-Asiasoft dan menuduh kerajaan Najib sokong zionist kerana itu.
Dan setelah Pakatan tewas, beliau komen lagi! Maka saya pun tergerak nak tulis.

Pak Bakaq, maaf ya saya letak kat sini. Kalau tidak, saya tak tahu lagi apa nak tulis pagi ni.


--------------------------------------------------
Salam Bro,
ini pandangan saya yang tak sokong mana pihak pun.
saya rasa Pakatan kalah bukan sebab mengelat. Dan bukan rakyat tak appreciate darah atau air tangisan Palestin.

1) memang BN selalu mengelat, apa yg bezanya kali ini? Dan Pakatan tak pernah ngelat ke? kalau kasi geran tanah dan janjikan itu dan ini, maknanya samalah kamu berdua. atau mungkin anda berpandangan begini: jika yg beri wang itu BN maka ia menipu, tapi bila yg memberi wang itu Pakatan maka ianya membantu rakyat?

Dan kalau BN kepong kawasan orang asli seperti dituduh, Pakatan pula tak beri BN menggunakan dewan-dewan, menurut tuduhan. satu insiden di HulSel: dewan sedang digunakan seorang ketua wanita MCA, diserang oleh penyokong Pakatan menghalau mereka. Zalim tu, brader. Tak pula dilaporkan media-blog Pakatan.

2) tentang isu Apco ni, walaupun ramai tentu tak puas hati rm76juta dibayar (untuk apa bayar tinggi gitu?!) saya tak rasa ini bermakna kerajaan sokong zionis dan pembunuhan palestin. cuma ia bermakna kerajaan bodoh sebab tak periksa rapi sebelum mengambil PR agency ni.
tanyalah orang dalam: ada orang pertengahan yg dipercayai telah rekomen, menurut cerita, lalu diterima. ia itu ia cerita lama kerajaan BN - menggunakan middleman dan bukan kerajaan sengaja upah firma zionist (kalau betullah apco ni zionist).
si abang anwar pula selalu main rapat dgn ketua-ketua kaum yahudi yg bersimpati dgn zionist dan masuk lagi kumpulan dan firma mereka - sehingga BANYAK betul gambar, jadi tak boleh menafikan ia berlaku! - jadi silalah laporkan jika nak berlaku adil.

saya tak rasa niat anwar sokong zionist dan nak bunuh rakyat palestin dan nak persendakan air mata palestin, cuma beliau suka berkawan dgn orang-orang atasan yg berkebetulan sokong zionist, kan gitu?
jadi kalau anda boleh melihat anwar-dan-zionist secara begitu, kenapa pula tidak najib-dan-apco?

seperti yg saya kata di atas, saya orang neutral, dan melihat isu-isu dari jauh - nun dari sebuah pulau kecil - inilah yg saya nampak.
maaf mengganggu blog anda yg saya gemar membaca.

No comments:

Post a Comment