Tuesday, April 13, 2010

Letak calon Orang Asli di HulSel, pasti menang!

Blogger kluangman dan ramai lagi dah panjang lebar diskuss nak letak calon MIC atau Umno di Hulu Selangor. Baca komen-komen pembaca blognya juga.

Saya menambah (half joking): kenapa mesti calon Melayu atau India?
Atau Cina pun?
Kenapa tak letak calon independen Orang Asli? Pasti akan menang!

Argument saya:


maaf saya mencelah sikit.
ini fikir di luar kotak (outsyed the box) - malah tak ada kotak pun.

drpd 64,500 pengundi di HulSel ini, 1.7 peratus adalah bukan Melayu, Cina atau India.
saya pernah ke tempat itu = ada beberapa kampung Orang Asli.
apa kata jika BN letak calon independen, seorang Orang Asli.
gerenti menang! sebab apa?

orang melayu tak marah sebab beliau juga bumiputera.
orang india tak marah sebab beliau minoriti lemah seperti mereka.
orang cina, yang masih ramai belot kepada BN, juga tak marah sebab mereka tak perlu lagi mengundi calon Umno atau MIC.
OK SET!!!



TAMBAHAN 8.30PAGI 

Oops! Baru terfikir pagi ini.
Jika diletak Orang Asli dan menang besar, lagi susah.
Nanti setiap kali Umno & BN takut kalah, kena letak OA, sampai tak cukup sebab banyak kerusi nak ditandingkan (Parlimen, DUN & mungkin Town Council).
Dan kerana Pakatan pun tak mahu terus kalah, letak OA juga.

Kalau dah tak cukup OA, saya ada cadangan lain nak gerenti menang, letak makhluk yang lebih ramai manusia tak marah, malah sayang.
Kaum mamat ni dah nak pupus kerana hutan banyak ditebang.
Nama pendek kaumnya ialah OU.
Akak akak akak (nerbous laffter).

Selamat berjuang di HulSel.

No comments:

Post a Comment