Wednesday, January 12, 2011

Komplot nak jatuh raja, tikam rakan & lawan

Mereka berkomplot nak jatuhkan keluarga di raja.
Tikam belakang rakan dan lawan kerana takut sendiri akan ditikam.
Ada komplot nak buat bom lagi.

Bukti sudah ada! Tapi susah nak didedahkan kerana ada implikasi lain. Takut rakyat lari dan pihak di raja lawan balik dengan secara kasar.
Targetnya ialah dapat control semua orang dan ahem, ada agenda tersembunyi.

Saya di KL, bercuti sejak Rabu.
Macam-macam ada.
'Jap lagi saya cerita. Nak sarapan dulu.

(Di posting sebelum ini - pingoo syor saya ngobrol tentang pelajar Victoria yg top. Maaf bro, saya di KL ni tak tahu ada yg terjadi di pulau kecik nonet tu. Di sini lagi syiok ceritanya).


----------------------------------------------
SAMBUNGAN LEPAS SARAPAN

Itulah tuan/puan,
Jangan mudah sangat percaya dengan kaum pendatang yang janji manis macam-macam untuk kita semua.
Takut buruk padahnya.
Sebab mereka ni bertopeng. Di sebalik topeng mereka, warna mereka lain dan rupa lagi lain!
Takutttt.


MAAF.
Saya tahu anda suspen.
Tapi jika anda nak baca cerita politik Malaysia gi website lain, seperti yg saya gemar baca, agendadaily.com.
Yang saya cerita ni ialah TV Series baru yang saya baru habis nonton First Season.
Nama siri ini pendek: V.

Saya masa nonton siri V yang pertama dulu masih terlalu muda.
Siri tu diterbit 1983 - mungkin ramai pembaca belum lahir, tapi saya dah 23 tahun.
Tak tahu bila siri tu dimainkan di Singapork. Mungkin 1984 kot, atau selepas itu.
Fuyoh, gempar satu dunia dengan siri TV ini sebab konsepnya yang lain.

Segerombolan spaceship datang dari luar galaxy.
Mereka bawa teknologi canggih dan cara berfikir yang lain.
Wooi, ramai orang tertarik dengan kaum pendatang nih!

Orang kasi masuk rumah dan kedai, sekolah dan surau.
Maklumlah mereka ni kan sama dengan kita, kita ni semua sama rata, dan kita boleh dapat teknologi dan ilmu canggih dari mereka.
Dalam siri baru, mereka gunakan tagline yang sungguh memikat ramai:
'We are of peace. Always'.
Maka pemimpin politik dan ulama pun sokong penuh mereka ini.



Kumpulan mereka dikepalai oleh raja pompuan, Queen mereka.
Tapi ada niat jahat disebalik muka manis.
Mereka ini jenis cicak (reptilian) bertopeng manusia. Makan tikus. Hahaha. Macam orang politik Malaysia juga agaknya.
Lihat sedutan lama siri ini di atas - bila scene ini ditunjuk dulu, ramai orang satu dunia muntah geli-geman. Terkejut beruk penonton!


Dan mereka juga bergaduh sama sendiri - ada 'third force' mereka juga.
Dan sanggup gunakan bom untuk kalahkan musuh sesama bangsa sendiri.
Masalahnya, pihak dunia yang lawan mereka tak berani buka topeng musuh ni, sebab ada implikasi lain. Musuh ni begitu kuat - jika tidak takkan puluhan spaceship mereka boleh sampai sini.
Jadi kena gunakan strategi '1Earth'. Hehehe. Ish ish ish, macam cerita kat Malaysia pulak.



Itu cerita V lama.
Kini ada seri baru yang saya baru habis nonton semalam. First Season. Lihat promo.

Mereka digelar Visitors - sebab tu V.
Ada juga yang melawan mereka conteng perkataan V di tembok. Ia bermakna Victory menentang musuh.

No comments:

Post a Comment