Thursday, November 4, 2010

Alamak, Pakatan kena mid-term election blues

Baru kita ngobrol Obama dan Dems kena bantai kerana mid-term elections blues - rakyat muak dengan mereka, kini nampaknya Pakatan pula kena.
Memang boleh kita katakan Galas sebab faktor Ku Li, PAS tak mahu menyerang beliau, undi hantu, dan seterusnya.
Di Batu Lembu aka Sapi, kita boleh kata undi simpati, undi dibeli, orang pakai IC Malaysia mengundi dan seterusnya.

Tapi selepas 2.5 tahun dari Mac 2008, saya nak kata ia mid-election reckoning untuk Pakatan.
Dah banyak sangat cakap, sehingga orang dah mual.
Selalu sangat gaduh sama sendiri, walau ditutup oleh kinisidertoday, tapi rakyat nampak.

Tapi jika saya Pakatan, saya tak gusar.
Sebab kemenangan BN ni akan buat mereka over-confident. Tengoklah 'jap lagi. Semua hero akan muncul kata rakyat masih sayang, dah nampak diayah pembangkang dan sebaginya.
Sebenarnya, seperti pilihanraya pertengahan US, rakyat hanya 'rebound' macam Bursa Malaysia - bak kata Utusan dan BH = harga saham memantul, pantulan saham (saya masih suka dengan perkataan diperkotak-katikkan!).

Jika saya BN, saya khuatir dengan keputusan ini. Pilihanraya dah dekat, takut terlalu membaca hati pengundi di dua tempat ni, mereka sangka, set! Rakyat kini dah menolak pembangkang, mari kita teruskan pesta kebas duit.

Setiap ketewasan dan kemenangan ada muslihatnya.
Salah baca dan salah kata, bahaya beb.

PM Najib has shown he can talk the talk. Dan rakyat semakin setuju.
But can he walk the talk?
And more importantly, can he make Umno walk the talk?

Untung rakyat Malaysia dapat signal begini. Boleh perbaiki diri dan mengukur kembali kedudukan kita dengan rakyat.
Kat Singapork, langsung tak ada by-election!

------------------------------------------
SELINGAN - Banknote terbesar di dunia
Jika tak jaga inflasi, ini yang berlaku!
Harga sebenar hanya RM17, ia boleh dibeli di kedai yang menjual matawang.

No comments:

Post a Comment