Saturday, November 20, 2010

Eh! Blok saya sedang dicat baru

TERKINI ISNIN PAGI

Dengar-dengar pilihanraya di Temasek dan Malaysia hanya berlangsung tahun depan.
Singapore, nampaknya, pada March - setelah Baget dibentangkan Februari.
Malaysia takut banjir, maka akan di adakan GE mungkin pada waktu sama kot.
Sebelum itu, PM Naj akan tendang dua-tiga kerat menteri yang saya pun makin tak senang dengan mereka. Reshuffle sikit.

'Masalah' untuk saya ialah jika pilihanraya serentak dua negara tercinta. Takut saya tak dapat membuat laporan di Malaysia. Sebab bila pilihanraya besau di sini, tak cukup wartawan beb. Tambahan pula, saya tengok keliling tak nampak ramai wartawan umat M kat Newsroom sini - saya rasa kena cover isu Malayo-Moslem untuk Singapork ni.
Tengoklah nasib - kat Malaysia berpesta jika pilihanraya. Sama juga Temasek - lima tahun sekali orang ramai akan beribu-ribu dapat attend ceramah pembangkang dan boo kuat-kuat policy pemerintah.
Sebab di sini bukan macam di utara tu. Tak ada ceramah politik jika tak ada pilihanraya, semua rajin nak kerja.
Jadi lima tahun sekali lepaskan steam 7-8 hari banjiri opposition rallies.

--------------------------------------------

Ini cerita berkepentingan.
Saya terkejut pagi tadi bila ada gondola tergantung di luar tingkap flat saya.
Rupanya ada pekerja asing, FT, sedang cat blok saya. Blok belakang dah ada baju baru pun.
Warna lama ialah coklat dan biru - argh-ly colours. Warna Hindustan mabuk.
Yang baru cream dengan orange trim. Macam away colours pasukan bola Holland.


Flat-flat HDB - yang didiami 85 peratus warga Singapork Darul Pangsapuri - katanya lima tahun sekali akan dicat baru. Bagus ler.
Ahem, pilihanraya umum pun dah dekat.

No comments:

Post a Comment