Wednesday, November 11, 2009

Kickdefella, Nik Aziz dan isu naik haji

TAMBAHAN
-------------------------------------------------------
Ini bukan sponsorship kecil. RM65,000!!!
Maknanya ini pakej mewah.
Sebab pakej haji biasa ialah lebih kurang RM20,00-30,000 saja.
Lihat di sini, misalnya, dan saya sendiri pun dah beberapa tahun dalam queue sebab tu saya tahu harganya.

OKlah beliau ulama besar katanya dan orang tua, kita kasi naik first class.
Tetapi rasa saya tak perlulah nak duduk di hotel lima bintang pun.
Sebab duit yang lebih tu bolehlah bagi kat orang kampung yang bersusah payah kumpulkan wang seumur hidup nak naik haji. Jika ini wang sendiri tak apalah.
Kalau beliau pemimpin Umno, tentunya dah kena balun oleh pembangkang kerana 'membazir', tetapi hero-hero PAS dan PKR nampaknya sonyap je....
Dan Malaysiakini dan Malaysia-Today dah jadikan bahan tertawa. Tapi sonyap je.

(Baca Raffles Makkah akan dibuka di sini).

-------------------------------------------------------

Sahabat saya Sheh Kickdefella mendedahkan beliau sebenarnya tidak diterima oleh pejabatnya oleh anak menantu ulama yang disegani.
Sehingga begitu orang main politik pejabat rupanya.
Atau mungkin Sheh tidak disukai kerana beliau rapat dengan exco Kelantan, Husam Musa?
Dan Sheh berkata beliau bertemu dengan ulama itu, Nik Aziz Nik Mat, semasa dibuang kerja.

Dan kini ulama itu, ada bawa cerita baru - ada orang sponsor dia naik haji. Baca cerita di blog pujaan ramai (termasuk saya), ~penarik beca.
Saya nak naik haji kena simpan duit dan sehingga kini dah line-up tunggu giliran beberapa tahun dah. Tak ada nasib lagi.
Sata setuju dengan ~penarik beca. Tok Guru perlu jelaskan kenapa beliau senang-senang saja menerima sponsorship.
Ini bukan Liga Perdana.
Dan beliau bukan orang biasa atau tok guru pondok.

No comments:

Post a Comment