Wednesday, December 22, 2010

Kancil akan kalah kena sambar Garuda 5-3

Apa pelesit ni Asean Football Confederation Suzuki Cup.
Saya tak pernah nonton.
Saya nonton bola cuma masa World Cup dan European Cup.
Lebih baik nonton politik.

Boleh main tuduh-tuduh sebarangan, kecohkan negara, masuk page1 akhbar saya. Satu dunia tahu Abang Nuar benci Yahudi masuk campur ehwal Malaysia (saya setuju!) .... errrr, tapi lepas tu sebenarnya tak ada bukti!
Betullah yang Nazri tunjuk tu hanya denial, tapi kata Abang Nuar ada bukti - tunjukkan ler. Kau nak tunggu apa lagi?
Kamu tuduh orang tu penipu dan selewengkan rakyat dengan Apco.
Surat Apco tu bukti terkuat Najib, ah maka kamu tunjukkan ler bukti kamu yang sahih. Tak terbalik Umno!

Hah, kalau tidak, saya nak kata ini: kan syiok, kita boleh maki hamun sana sini tanpa bukti? Boleh rendahkan martabat negara.

Tak payah tendang bola masuk jaring dah goal!

Tapi football ni susah beb. Kena masukkan jaring. Baru ada markah.
Kalau kamu kecohkan padang, kena halau dari padang.
Dan apabila kena halau dari padang, KALAH nanti bukan menang macam keluar ramai-ramai dari Parlimen nak tunjuk kamu menang.
Opocot, termasuk bab politik lagi.

APA pun, kalau Kancil kecik lawan Garuda besau, mampoi ler kancil ni.
Ni ramalan remgold football expert baru lahir.

First leg di Stadium Bukit Jalil Ahad ni = Malaysia menang 2-1. Ribuan warga Indonesia akan sorak dan pekik. Abang polis lepas tu kamu buat road block, gerenti ramai kat situ masuk Malaysia tanpa izin. Awww...

Lepas tu second leg, Kancil masuk Jakarta. Kena bantai 4-1. Orang Malaysia yang berani ke Jak hanya 10 orang saja. Itupun tak berani nak sorak sokongan.

Hidup, hidup. Hidup tempe!
Hancur, hancur. Hancur nasi lemak! (alamak).
Eh syiok jugak sorak bola ni.

WHY? Not hepi ah?
Nak bet dengan saya? OK, letak ramalan anda.
Kita bet ngomong saja Pak. Nanti kena serbu dengan Jakim lagi susah.

No comments:

Post a Comment