Thursday, June 10, 2010

KB dah lebih bersih (?)

Dah setahun tak datang ke KB.
Kali terakhir ialah apabila Lee Kuan Yew membuat lawatan panjang ke Malaysia, termasuk singga di Kota Baru.
Nampaknya KB, post-Kuan Yew, lebih bersih. Heehee, bukanlah saya kata sebab pemimpin Cina Singapork datang maka orang Muslim bertekad baru nak bersihkan kota Islam itu.
Tapi memang pada pandangan ikhlas saya, dah nampak lebih bersih.
Apa rahsianya ya?
Kalau nak kata sebab muktamar, dah bertahun-tahun saya cover muktamar, kadang-kadang kotor juga.
Jangan-jangan, KB pun ada ramai FT tak? Mereka bantu bersihkan bandaraya?

Tentang muktamar - esok/Jumaat baru bermula.
Saya hadir di majlis pembukaan bersama meeting Ulama, Muslimah dan Pemuda oleh Tok Guru Nik Aziz Nik Mat pada Rabu malam.
Beliau berucap setengah jam saja. Stay loyal to Pakatan, kita tawan Putrajaya!

Dan saya juga di majlis pembukaan meeting Pemuda tadi, oleh Nasruddin Hassan, yang menambah bandar di Egypt bernama Tantawi di hujung namanya.
Budak muka Melayu, kulit sawo matang macam saya, pakai sarban Arab, jubah Arab, tambah nama bandar Arab. Depa bahagia, okaylah tu.
Beliau berucap 1 jam setengah. Mak oi.
Isinya sama: bersatu, tawan Putrajaya.

Saya tabik Tok Guru lah.
Isi padat dan ringkas, seperti yang dianjurkan kepada para imam Jumaat kita.

No comments:

Post a Comment