Friday, June 11, 2010

Piala Dunia di Kota Baru

Saya pernah tulis bahawa saya hanya nonton bolasepak empat tahun sekali. Apabila ada Piala Dunia.
Yang lain - EPL, Liga Perdana, S-League, Serie A - saya tak main.

Sekarang ini saya sedang menonton perlawanan South Africa dan Mexico.
Yang syioknya, di hotel *Renaissance yang setahun saya tak singgah ni, kini pakai televisyen baru.
Depa gunakan flat TV 42 inci buatan China, Haier. Bukan lagi TV lama yang 'gemuk'. GAMBAR.
(*Company bayar, boleh ler masuk 'hotel Ren' ini. Kalau sendiri bayar, saya masuk Hotel Temenggong agaknya. Naik teksi tak payah kata 'Hotel Renaissance'. Kata 'hotel Ren' atau Billion cukup. Hotel di sebelah supermarket Billion).

Orang PAS pun ngaku kalah dengan bola sepak.
Ada screen besar di luar hall muktamar, di mana permainan Piala Dunia ni ditunjukkan. GAMBAR screen waktu siang tadi.

Siapa akan muncul juara?
Saya selalunya sokong Italy dan Turkey. Dari dulu lagi.
Italy ni selalunya tak boleh harap, main slow, tak pandai attack, tapi masuk semi-final juga. Lepas tu kalah. Macam PAS juga!
Nasib baik semasa 2006, Italy jadi juara! Yay.
(RALAT: Saya tulis 2004 semalam! Terima kasih kay!!!).

Turkey pula tak masuk kali ini, sebab kumpulan Erdogan sibuk buat aid flotilla.

Tahun ni saya rasa tak sokong Italy lagilah. The Azzures ni macam nak kalah teruk aje.
Saya nak sokong Argentina dan hmmm, siapa lagi ya?
Saya tak kenal pun siapa main untuk Argentina, tapi ada Maradona Gila jadi coach. Dia gemuk, tua, berjanggut, eccentric. Sama macam saya. OK what!

Mungkin saya sokong Algeria sebagai team kedua, sebab baru kenal rakan baru dari negara itu baru-baru ini. Membangun bersama Islamlah, katakan.

Malaysia dan Singapork ni bila pula nak masuk World Cup.
Malaysia kena tunggu team KJ.
Singapore, saya rasa, boleh beli setengah team daripada Brazil dan setengah lagi dari England, diimport sebagai Foreign Talent, OK what!

No comments:

Post a Comment