Tuesday, October 12, 2010

Malaysia negara paling banyak bermain cyber

Tak tahulah saya nak kata ini sesuatu yang harus dibanggakan atau yang buat kita malu.
Malaysia adalah negara PERTAMA DI DUNIA di mana paling ramai orang mempunyai rakan cyber dan suka 'membuang masa' di Internet - termasuk membaca blog ini!

Dari Time magazine you!

Tak tahulah anda. Tapi selain blog, saya tak main Facebook atau yang lain-lain. Saya masuk Facebook seminggu tak sekali dan kurang dari lima minit.
Boring baca rakan tu lagi masak apa, atau nak baca buku itu, atau nak gi nonton movie entah apa.
Buang masa pada saya benda ni.
Kalau nak tahu berita atau rumours, baca blog dan website lagi bagus.

Saya pun ada Twitter account, tapi jarang pakai juga. Nak cerita apa saya ni?
Bahawa saya rasa First Ladies conference tu membuang wang rakyat?
Nurul Izzah tak patut lawan No. 2 PKR?
Ada ke orang yang nak tahu pendapat saya dalam Twitter?

Kalau saya orang politik top tak apa juga.
Ada pula rakan-rakan yang tweet gi makan kat restoran itu, lagi rilek kat balkoni rumah.
Haish, who cares!?!?!
Kalau Paris Hilton atau Brad Pitt yang tweet gitu tak apa juga.

Ni belum masuk bab LinkedIn dan Skype, Gchat dan IM (instant messaging).

Saya tulis blog ni boleh beri pendapat yang sama tentang First Ladies atau Izzah, sebab pada saya menulis ini melepaskan geram atau melontar pandangan terbuka. Syiok Sendiri.
Orang tak baca tak apa.

Masing-masinglah beb.

Untung budak-budak zaman ini.
Saya dulu masa kecik-kecik main bola kat padang tanah di kampung (dulu Singapork ada kampung Melayu. Saya dulu tinggal di kampung di West Coast Road dan Pasir Panjang), merambu masuk belukar cari spider.

Kita main game getah, bottle tops, buat lastik sendiri jika nak aim kat burung, buat 'camp' - rumah kecil dengan dahan dan kotak - di tepi belukar, panjat pokok kelapa, mandi di sungai dan laut (mampoi kena rotan jika ibubapa tahu!).
Sekarang semua hayal depan PC dan laptop.
Patut banyak kena penyakit diabetes dan hypertension, heart attack dan gemuk sakan!



-------------------------------------------
PERTAMA SHOPPING COMPLEX

Saya ni di KL, cuti beberapa hari.
Tadi gi Pertama complex cari barang sikit. Dah bertahun tak gi sana.
Some things never change.
Tempat tu gitu juga. Tapi yang bagusnya, ia masih laku dan sesak dengan kedai - maknanya masih ramai orang datanglah.
Saya harap mall tua ini masih dalam pegangan MARA - sebab tentunya sewa kedai semua best. Biarlah ada juga wang masuk, sebab banyak sangat kerajaan ni keluarkan duit nak buat itu dan ini, conference itu dan ini.

No comments:

Post a Comment