Thursday, September 30, 2010

Galas

Saya hanya dua tiga kali berkereta melalui Gua Musang - toilet stop atau teh tarik stop, tapi tak pernah tidoq kat situ.
Tapi saya pernah nampak hanya ada satu (mungkin ada lebih) rest house di tempat tu.

Jadi saya khuatir juga apabila mendengar tentang pilihanraya kecil Galas.
Bukan saya yang akan membuat liputan, tapi rakankerja di KL.
Sesiapa yang ada nak sewa-kan dua-tiga bilik yang ada aircon, tolong beritahu!
Lagi satu, kat mana ada makanan yang lazat!
Ada kebun durian atau manggis?

Yang lagi saya khuatiri ialah pengunaan Internet.
Tapi setahu saya apabila ada pilihanraya kecil, makan Telekom dan yang lain akan ke tempat itu nak upgrade secara temporary network komunikasi, agar ribuan pengunjung tak panik.
Apa lagi wartawan yang perlu hantar laporan tiap hari.

Begitulah indahnya demokrasi Malaysia.
Semua sibuk berpesta untuk tiga-empat minggu.
Duit bertaburan, rakyat jadi raja.
Para doktor dan nurse akan turun padang. Check percuma.
Menteri bersila ambil kisah dengan makcik tua.
Rumah macam reban ayam dibesarkan, longkang akan hilang semua sampah busuk.
Saya teringat membuat laporan di Ijok, Selangor dan Pengkalan Pasir, Kelantan.

Nak tertawakan sama ada by-election atau BUY-election pun tak apa.
Suburnya demokrasi secara aman ini anda tidak rasakan sehingga anda berada di negara demokrasi tersekat, atau demokrasi AMAN yang terbatas.

Teruskan perjuangan.


------------------------------------------------
Mac 2008 = PAS tewaskan Umno-BN dengan 646 undi.
PAS dapat 4,399 dan Umno 3,753.

Melayu 65.4 peratus.
Cina 22.3
India 1.8
Orang Asli 10.50.

(data dari Harakahdaily)

No comments:

Post a Comment